Posts

Showing posts with the label hermomy

Ma 3rd Hermo cart.

Image
Assalamualaikumwarahmatullah. Hello. New skincare in the house! Let's talk about it :) Nature Republic - Forest Garden Chamomile Cleansing Oil. Nature Republic - Forest Garden Chamomile Cleansing Oil. Size : 200 ml Features :  Natural chamomile protects sensitive skin from various harmful materials and stress. Provides moisture to skin and leaves the skin soft and healthy. Gently removes makeup without leaving a sticky residue behind. How to use :  Dispense appropriate amount on your dry palm and gently massage it onto the dry face. Wet your hands with water, continue to lightly massage until the oil turns into a milky color. Wash off with warm water. Why I bought it :  Ingredients : Chamomile oil (anti-inflammatory, reduces puffiness, good for healing wound) and Jojoba oil (neutralizes PH of skin, great anti-inflammatory,  good for break outs). Lots of positive feedback from hermo users. Within my budget. Excl...

Hermo & Gdex : Not so good experience.

Image
Assalamualaikumwarahmatullah. Hello. Alhamdulillah, selamat haa. Sempena #mycybersale 2016 baru - baru ini, aku sempat grab beberapa wish list items kat hermo.my. Alhamdulillah dapat la save dalam 10 to 15 ringgit malah sedaya upaya menahan diri daripada berbelanja melebihi bajet. Bajet ciput. Huhuhu. Time sale memang banyak item yang harga runtuh plus kupon - kupon diskaun yang very tempting tapi kena beringat supaya tak terbeli barang - barang yang tidak diperlukan walaupun harganya murah gilerr.  So pada hari kedua #mycybersale aku checked out dan buat payment. Ada sedikit kegusaran di situ which is tiada penghantaran by Pos laju only Gdex. Huh?? Sejak bila Hermo tak pakai lagi perkhidmatan Pos laju? Almaklumlah, aku dah lama tak shopping kat hermo, ingatkan bulan tiga hari tu dah tutup akaun kononnya nak beli item dekat - dekat store sahaja tapi.....tapi tak boleh lah sebab ada produk best la pulak. Aku tak tahu sama ada pihak hermo ada bagi notification terlebih d...

March Haul : Hermomy

Image
Assalamualaikumwarahmatullah. Hi. Shopping di hermo lagi untuk kali kedua. Boleh tahan addicted juga aku ni, 2 kali dalam bulan ni. =D Ok la tu baru dua kali kan, selepas ni mungkin akan hiatus sebab nak gunakan produk yang dibeli sampai habis. Bunyi seakan menyakinkan di situ. Heee.... Baiklah, kebetulan time log in hari tu hermo ada restock trial kit anti-T daripada Yadah ( brand kegemaran kini ) dan harga yang ditawarkan agak berpatutan siap dengan free pouch & mask lagi macam tak patut pula kalau tak beli. Demi free shipping fee, aku grab la 2 items yang betul - betul aku nak guna dan semestinya within my budget. Alhamdulillah this time dah lebih expert, so cergas jer urusan order ni ha. Jaa.

e-shopping : Hermo

Image
Assalamualaikumwarahmatullah. Peace be upon you. Hi. Alhamdulillah, my first parcel from hermo.my has safely arrived this evening as I expected. Yeay!!! Thumbs up hermo.my and pos laju for your tip top services. That's definitely puts me in a good mood. Thank you. So, how boleh terjebak dengan hermo? Simple. Google. Actually, aku dah terpikat dengan satu produk daripada Skin&Lab dan mula mencari online shop yang reliable, berpatutan dan semestinya urusniaga dalam ringgit. So hermo.my la jawapannya. Dalam pada nak beli dua barang ni berjam - jam juga la aku spend masa di hermo.my (sign up, baca review, baca profile, click item sana sini, masuk cart, keluar cart, add to wishlist, etc, etc) akhirnya berjaya juga beli. Walaupun shipping fee adalah percuma tapi GST nak tak nak kena caj juga. Ah! So, order dan payment aku settlekan petang Khamis tu juga dan aku boleh save invoice selepas status pembayaran aku 'paid'. Transaksi ini mungkin ambil sedikit masa jadi ha...